5 tips mobiel telefoon abonnement

mobiel telefoon abonnement

5 tips voor het mobiele telefoon abonnement dat bij jou past

Ben jij het type dat altijd de allernieuwste smartphone wil hebben, zoals de nieuwste iPhone of het recentste model van Samsung? Is je bel- en datagebruik veranderd, waardoor je van mening bent dat je nu te veel betaalt per maand? Overstappen op een nieuw abonnement door mobiele providers te vergelijken kan gemakkelijk. Met deze 5 tips helpen we je om het mobiele telefoonabonnement te vinden dat bij jou past.

Tip 1: wil je een abonnement met toestel of sim only?

Als je graag up to date wilt zijn met de nieuwste features op smartphonegebied en zelf wilt bepalen wanneer je een nieuw toestel koopt, dan kun je kiezen voor een sim only abonnement. Het voordeel van sim only is, dat je maandelijkse factuurbedrag meer dan de helft goedkoper is dan bij een abonnement mét toestel. Maar de aanschafprijs van een los toestel is vaak een flink bedrag dat je direct moet afrekenen. Als je kiest voor een abonnement met toestel wordt de toestelprijs maandelijks verrekend in je abonnementsprijs. Het is dus belangrijk om te kijken wat je per maand kwijt wilt zijn aan je abonnement of hoe lang je je nieuwe mobiele telefoon wilt gaan gebruiken om uit te vinden wat het beste bij je past.

Tip 2: maak een inschatting van je bel- en dataverbruik

Om te weten wat voor jou een voordelig abonnement is, kijk dan eens naar je huidige belgedrag en dataverbruik per maand. In de app van je provider of via een onafhankelijke datateller app kun je jouw mobiele telefoonverbruik per maand volgen. Zo weet je wat je maximaal nodig hebt aan data en belminuten bij het afsluiten van je nieuwe abonnement. Kies een bundel die hier goed op aansluit, want belminuten en dataverbruik buiten je bundel zijn niet kosteloos.

Tip 3: vergelijk voorwaarden van providers

Bij de keuze voor een provider die bij jou past is het goed om ook te kijken naar de kleine lettertjes. Wordt afgerond naar hele minuten als je belt? Wat kost bellen of datagebruik buiten de bundel? Zijn er kosten verbonden aan het verlagen of het opschroeven van je maandelijkse data of belminuten? Hoe zit het met de kosten voor bellen naar of gebeld worden vanuit het buitenland, hoe hoog zijn de aansluitkosten voor een nieuw abonnement en is een één- of tweejarig abonnement voordeliger? Bekijk tot slot wanneer je kunt opzeggen en wat de voorwaarden zijn voor nummerbehoud.

Tip 4: check netwerkbereik en downloadsnelheid van providers

De prijs die je betaalt per maand hangt ook samen met de downloadsnelheid van je provider. Vind je het belangrijk dat je snel je foto’s kunt uploaden op Instagram en Facebook? Met 4G staan ze er direct op, terwijl je er met 3G ongeveer 25 seconden op moet wachten. Waar een 3G netwerk helemaal uitvalt, heb je met 4G een constanter bereik. Als je mobiele providers vergelijkt zul je zien dat KPN en Vodafone de snelste downloadsnelheid hebben: tot 225 Mbit/s met complete 4G dekking in Nederland. T-Mobile is de beste qua praktische snelheid. Meer info over de dekking van 4G lees je hier.

Tip 5: vind interessante aanbiedingen van abonnementen

Kijk ook altijd of je providers kunt vinden die kortingen aanbieden. Soms is een totaalpakket met vaste telefoon, TV, internetaansluiting inclusief mobiele telefoonabonnement voordeliger. Benieuwd naar onze actuele aanbiedingen? Meld je aan voor de beste webdeals en vul hier je emailadres in. Volg ook ons laatste nieuws over mobiele telefoons, provider aanbiedingen en de nieuwste telefoons.

Conclusie

Wat voordelig is, is voor een ieder persoonlijk. Voor het vinden van het mobiele telefoonabonnement dat aansluit op jouw wensen, kun je kijken naar je huidige belgedrag en dataverbruik. Voor lagere maandlasten, kan de aanschaf van een los toestel met sim only interessant zijn, zodat je de toestelprijs niet maandelijks terug ziet komen op je factuur. Wil je altijd goed bereikbaar zijn en snel kunnen internetten? Kies dan voor een provider met 4G. Ontdek alle voordelen, maak nu snel een vergelijking voor jouw nieuwe mobiele telefoon of mobiel abonnement via mobiele providers. Mocht je hierna nog wat hulp kunnen gebruiken, dan kun je altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag!