Je wilt natuurlijk graag je nummer behouden wanneer je een nieuw abonnement afsluit of een nieuwe telefoon koopt. Je vrienden en familie kennen dit telefoonnummer allemaal. Het zou vervelend zijn als je aan iedereen je nieuwe telefoonnummer zou moeten doorgeven. Gelukkig bieden alle Nederlandse providers nummerbehoud aan. Het maakt niet uit of je momenteel gebruikt maakt van prepaid of een abonnement hebt. Het maakt ook niet uit of je van provider wisselt.
Zeg je een ander abonnement op? Let dan goed op het opzegtermijn van je huidige abonnement. Deze kun je terug vinden in de algemene voorwaarden. Sommige providers zeggen het oude abonnement voor jou op. Het nieuwe abonnement gaat dan automatisch op de juiste datum in. Bij andere providers moet je dit zelf regelen. Zorg er dus voor dat je dit op tijd doet om zo dubbele kosten te voorkomen. Let er ook op dat de einddatum van je oude contract, en de begindatum van je nieuwe contract op dezelfde dag vallen. Anders werkt je nummer niet meer en kun je niet meer gebeld worden.
Bij de meeste providers is nummerbehoud gratis. Er zijn echter ook enkele provider die wel kosten in rekening brengen. De kosten hiervoor zijn maximaal €10,-. In de onderstaande tabel zie je per provider wat de kosten zijn:
Provider | Kosten nummerbehoud |
---|---|
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis | |
Gratis |