Snapchat kent iedereen wel. Je stuurt er foto’s en video’s mee die verdwijnen nadat je vrienden ze bekeken hebben. Handig, toch? Instagram vond dat ook! **Instagram Stories** is alweer twee maanden uitgerold.
Snapchat probably sounds familiar to you. An app on your phone to send photos and videos to friends, which then disappear forever. Handy, right? Instagram thought so too! **Instagram Stories** went live two months ago.
Uiteraard zal Snapchat niet blij zijn geweest met de beslissing van Facebook’s Instagram om een eigen versie te implementeren in de populaire ‘like & comment’ foto en short video-app. Nu de cijfers van IG Stories na twee maanden bekend zijn, zal Snapchat helemaal een nare brok in de keel hebben.
Met maar liefst honderd miljoen dagelijkse actieve gebruikers na twee maanden, is Instagram Stories zeker een blijvertje. Na het maken van zijn debuut in augustus, is dit een van de meer populaire updates van de app en heeft het geleid tot een indrukwekkende groei in de afgelopen twee maanden.
Geïnspireerd – op zijn z’n zachtst gezegd – door Snapchat, heeft IG Stories ook bijgedragen aan het toenemende gebruik onder gebruikers van de ‘Explore’ pagina, waar 100 miljoen gebruikers interactie aan kunnen gaan en er suggesties te zien zijn om wie te volgen.
Hoewel het ‘slechts’ ongeveer twee derde is van de wereldwijde actieve gebruikers die Snapchat heeft, zoals gerapporteerd in september, moeten we toegeven dat voor twee maanden tijd, het tempo zeer behoorlijk is.
Gaat jullie voorkeur uit naar IG Stories of Snapchat?